Català
  |  
Español

Arxiu
PrevenControl
24/10/2008: Sinistralitat Viària

El 40% dels accidents laborals tenen lloc a la carretera.

El 40% de les persones mortes en accidents laborals durant el 2007 van morir en sinistres de trànsit i, d'ells, la immensa majoria --el 69%-- no eren professionals del transport, com camioners o conductors, sinó persones que van perdre la vida a l'anar o tornar de la feina.

En una compareixença davant la Comissió de Seguretat Viària i Prevenció d'Accidents de Trànsit del Congrés, el director general de Trànsit, Pere Navarro, ha anunciat la seva intenció de posar en marxa un pla específic de prevenció d'accidents de trànsit en l'àmbit laboral, gràcies al treball conjunt de sindicats, empresaris, ministeris d'Interior i Treball i Comunitats Autònomes.

Segons les seves dades, de les 1.167 persones mortes en accidents laborals durant l'any passat, 470 van perdre la vida a la carretera i gairebé set de cada deu quan anaven o tornaven del seu lloc de treball.

Protocol de col•laboració d'Interior i Treball

Per intentar canviar aquestes estadístiques, els ministeris d'Interior i Treball firmaran pròximament un protocol de col•laboració per compartir les bases de dades sobre accidents i analitzar mesures de prevenció dels sinistres laborals en carretera.

"S'ha avançat molt en riscos laborals, però la seguretat viària ha quedat fora de la prevenció, ha quedat fora dels centres de treball", ha lamentat Navarro, que ha apostat per incorporar la seguretat viària als plans de formació contínua a les empreses.

El director general de Trànsit s'ha mostrat convençut que els empresaris acolliran de forma satisfactòria aquesta "nova cultura" de la seguretat laboral vist l'elevat cost econòmic que tenen els accidents de trànsit entre el col•lectiu de treballadors.

"Crec que aquest projecte toca i té recorregut, però també sóc conscient que no sóc l'únic actor en aquest tema", ha subratllat Pere Navarro, que ha insistit que cal involucrar totes les administracions, empresaris, treballadors, sindicats, mútues i asseguradores.

 

Font: El Periódico de Catalunya

06/10/2008: Seguretat Laboral

La Seguretat en el treball també és responsabilitat dels autònoms

Segons publica el diari digital El economista, és necessari un pla de prevenció si s'ha de coordinar la seva activitat amb la d'altres treballadors. L'índex de sinistralitat durant el primer semestre d'aquest any va ser quasi bé del 15 per mil.

Descarregar notícia

 

Font: Eleconomista.es (6/10/08)

Copyright 2007 - 2012 per PrevenControl - Avís legal